|
 |
|
NMGK Hjem
Registrer Logg inn
|
|
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum Teknisk Start på Cenaturo | Forfatter | | Innsendt av: tjuaDato: 21.07.2003 10:42:56 Innlegg: 3 | Har en 99 V10 Cenaturo med EPROM fra Dynotec som har stoppet. Den vanlige buzzingen fra bensinpumpe når man setter nøkkelen til ON uteblir. Self diagnostic test funker ikke. Har sjekket det vanlige med ledninger, sikringer og reler og det ser OK ut.
Ved starting funker alt som vanlig bortsett fra at bensinen ikke kommer frem....
Noen som har noe forslag til videre arbeid?
PerM | | | Forfatter | | Innsendt av: Erik BraatenDato: 21.07.2003 11:30:47 Innlegg: 4 | Fant noe her som kanskje kan være nyttig: http://www.centauro-owners.com/pdf/efiman.pdf Lykke til!
Innsendt 21.07.2003 11:31:09. | | Mvh Erik V11 Sport | Forfatter | | Innsendt av: AndersDato: 21.07.2003 14:38:44 Innlegg: 18 | Et skudd i blinde: har du sjekket selve pumpa?
På den annen side, om selftest ikke virker, høres det jo noe mer omfattende ut.
Anders | | Anders Hørtvedt | Forfatter | | Innsendt av: tjuaDato: 22.07.2003 09:59:25 Innlegg: 3 | ikke sjekket selve pumpen enda, men ingen spenning til pumpen ved nøkkel til posisjon ON. Spenning til pumpen først når jeg tar opp sidestøtta, men det varer bare et par sekund. Hadde fjernet bensinslangen fra tanken og prøvde å starte sykkelen og da pumpet det bensin ut og dermed har jeg antatt at pumpa virker. Men står på to-do lista idag... | | | Forfatter | | Innsendt av: AndersDato: 22.07.2003 16:53:16 Innlegg: 18 | Dette virker jo rimelig på meg, men om det ikke var slik før, så.... Når støtta står nede, er det vel ikke meninga at den skal starte uansett?
Når du tar opp støtta, starter pumpa, og går til trykket er som det skal, så (kanskje) den stopper igjen pga at trykket er høy nok? Jeg vet ikke hvordan trykkregulatoren din virker, om den stopper pumpa eller ikke. Jeg har ingen erfaring med denne sykkelen.
Jeg er enig med deg, det virker som om pumpa er i orden. Ser du om det kommer bensin ut av dysene når du prøver å starte? Hvis det gjør det, er jo trolig bensinpumpe + trykkregulator i orden.
Anders | | Anders Hørtvedt | Norsk Moto Guzzi Klubb Forum Teknisk Start på Cenaturo |
Forumets Status |
4650 medlemmer har skrevet 205 meldinger fordelt på 85 emner / 4 kategorier / 2 forum.
|
|
Vi ønsker vårt nyeste medlem Dominictaxia velkommen.
|
Det for tiden 0 medlemmer innlogget i forumet. Innloggede medlemmer:
|
|
Alle innlegg er medlemmenes private meninger. Norsk Moto Guzzi Klubb er ikke ansvarlig for innleggenes innhold.
|
|